
Co jste možná nevěděli o mobilní aplikaci SYSDO
Mobilní aplikace SYSDO usnadňuje zaměstnancům i manažerům přístup k docházkovým datům odkudkoliv. Nabízí rychlý a přehledný pohled na směny, odpracovaný čas, zůstatek dovolené i přítomnost kolegů. Aplikace je přitom jednoduše rozdělena do čtyř částí – Informace o uživateli, Plán práce, Přehled přítomnosti a Virtuální terminál – takže se v ní snadno zorientuje každý uživatel hned napoprvé. V tomto článku si tyto části projdeme a uvedeme i několik zajímavostí a funkcí, o kterých možná nevíte, že je aplikace nabízí.
1. Základní informace
Úvodní obrazovka slouží jako rychlý přehled všech základních údajů. Okamžitě vidíte svůj poslední přístup – ať už šlo o příchod, odchod, odchod k lékaři, začátek služební cesty nebo jiný zaznamenaný stav – počet odpracovaných hodin za aktuální den nebo měsíc a také zůstatek dovolené. Vše je přehledně zobrazené bez zbytečného proklikávání, takže svůj stav zkontrolujete během několika vteřin.
2. Váš plán práce
Tato část nabízí přehledný kalendář vašich směn a dnů volna. Každý typ nepřítomnosti – dovolená, nemoc, služební cesta nebo třeba mateřská – má svou ikonu, takže na první pohled poznáte, co vás čeká. Kromě toho zde uvidíte součet odpracovaných hodin a zůstatkový počet dnů dovolené, takže máte kontrolu nad svým časem i plánováním.
Žádosti z mobilní aplikace
Víte že z mobilní aplikace lze snadno zadat žádost o úpravu pracovního plánu – například dovolenou, návštěvu lékaře, placené či neplacené volno, služební cestu, OČR a další typy nepřítomností? Zaměstnanec tak vyřídí vše pohodlně přímo z telefonu a má jednoduchou a rychlou komunikaci se správcem docházky.
Aktivity
Plán práce v mobilní aplikaci umožňuje také vkládání aktivit. Aktivity v SYSDO slouží většinou k přesnému záznamu toho, co zaměstnanec během pracovní doby dělal. Díky nim lze jednoduše rozepsat pracovní směnu na jednotlivé činnosti, například výrobu, administrativu, servis nebo školení, a z těchto údajů pak vzniká pracovní výkaz ukazující, kolik času bylo věnováno konkrétním úkolům. Systém tak poskytuje přehled o reálném využití pracovní doby, usnadňuje vyhodnocení efektivity práce, plánování kapacit i zpětnou kontrolu jednotlivých zaměstnanců nebo zakázek.

■ Plán práce v mobilní aplikaci
3. Přehled přítomnosti
Tato část aplikace zobrazuje seznam všech kolegů spolu s informací, zda jsou právě přítomní v práci, na služební cestě nebo mimo pracoviště. U každého se zobrazují základní kontaktní údaje, jako je interní linka, e-mail či mobilní číslo. Díky tomu rychle zjistíte, na koho se můžete obrátit, a snadno si ověříte, kdo je aktuálně k dispozici pro spolupráci.
Rychlý kontakt kolegy
Kontaktní údaje jsou nejenže zobrazeny, při prokliku kolegy mu můžete přímo psát e-mail, nebo mu okamžitě volat. Díky zobrazení jejich aktuální dostupnosti se tím výrazně zrychluje komunikace i samotné řešení pracovních úkolů.
Snadné vyhledávání
Nad celým seznamem uživatelů je políčko pro snadné a rychlé vyhledání konkrétního uživatele. Pokud je vaše firma větší, můžete si pro zvýšení přehlednosti celý přehled přítomnosti rozdělit na jednotlivá oddělení, případně si rovnou můžete ve své aplikaci nechat zobrazovat pouze kolegy z oddělení, která jsou pro vás relevantní.

■ Rychlý konktakt z mobilní aplikace
4. Virtuální terminál
Virtuální terminál v aplikaci SYSDO nahrazuje klasický docházkový terminál a je k dispozici zdarma – bez nutnosti pořizovat jakýkoliv hardware. Přihlášení probíhá zadáním PINu nebo hesla. Díky tomu můžete evidovat příchody a odchody odkudkoliv – z domova při home office, z terénu, ze stavby nebo třeba ze služební cesty.
Toto řešení je ideální pro firmy, jejichž zaměstnanci nepracují vždy na jednom místě. Virtuální terminál funguje na jakémkoliv zařízení s připojením k internetu, takže se hodí pro řidiče, montážní týmy i administrativu. Navíc lze jeho použití omezit jen na schválená zařízení, čímž se zvyšuje bezpečnost a spolehlivost evidence docházky.
GPS souřadnice přístupu
Věděli jste, že každý přístup přes virtuální terminál se ukládá i s GPS souřadnicemi? V systému tak snadno zpětně ověříte, zda se zaměstnanec přihlásil z domluveného místa, nebo zda si pracovní dobu zapisoval odjinud, například z restaurace či zastávky autobusu.
Je povinný?
Virtuální terminál je k dispozici zdarma, ale jeho používání není povinné. Každému zaměstnanci, který jej má využívat, je potřeba tuto možnost v systému povolit. Nemusíte se tedy obávat, že by všichni zapisovali docházku přes mobilní aplikaci.

■ Záznam GPS poloh při přihlašování
Věděli jste, že si naši mobilní aplikaci můžete okamžitě vyzkoušet, i když ještě nemáte založený účet v SYSDO?
Jak si aplikaci vyzkoušet?- Stáhněte si mobilní aplikaci SYSDO z obchodu Google Play (pro Android) nebo App Store (pro iOS).
- Na přihlašovací obrazovce zvolte možnost "Vyzkoušet demo".
- Potvrďte a okamžitě si můžete projít všechny funkce aplikace na testovacích datech.